utorak, 15. svibnja 2012.

Karakter i temperament pasmine


Malen, razigran, druželjubiv i odan glavni su pridjevi ovog zahvalnog psića. Shih Tzui su hitri, simpatični, izdržljivi psići željni ljubavi i nagrada u obliku keksića i šetnja. Dostojanstveni su, živahni i umiljati - baš onakvi kakav bi trebali biti psi za pratnju i društvo.   

 


Prijateljski je nastrojen i voli se družiti sa svima. Vrlo je odan i voli se maziti i sjediti u krilu. Ono što mu je potrebno je velika količina interakcije s ljudima. Žudi za vašom pažnjom i društvom i stalno želi biti s vama. Zato se nemojte iznenaditi ako vam se po noći ušulja u krevet kao što to čini i Amor. :) 






Umiljat je, ali se itekako zna zauzeti za sebe ako mu se suprotstavlja. Kad je vani, voli lajati, ali u stanu je najčešće vrlo tih, iako je inače sklon hrkanju. :) Svakodnevno treba ljudsko društvo, te njihovu ljubav i pažnja. Uvijek će obavijestiti vlasnika o prisustvu stranca, štiteći svoj prostor. No, istovremeno se vrlo brzo i lako sprijateljuju s nepoznatima. Ako je potrebno, Amor će stajati satima ispred vas, cviliti i čekati da ga primijetite i poigrate se s njime, a onda će se jednostavno vratiti onome čime se bavio i prije vašeg dolaska. Osim sa strancima, dobro se slaže i sa djecom te drugim psima.

Shih Tzui su nevjerojatno inteligentni, vrlo lako ih možete disciplinirati i naučiti svemu što želite. Uostalom, pogledajte  i sami!


Shih Tzu radi trikove

Neki kažu da mu je život u palači dao dozu arogantnosti, ali narav mu je potpuna suprotnost. Oni nisu previše razdražljivi ili živčani mali psi kao što se može misliti. Njegovo slatko lice svojim šarmom osvojit će svakog, a njegov živahan karakter, smisao za humor i sklonost nestašlucima, svakog će oraspoložiti. Zbog tih osobina i bliske povezanosti s ljudima kroz stoljeća, predstavlja izvrsnog terapijskog psa za djecu i za starije ljude.

 

Teško je opisati njegov karakter koji je pun suprotnosti. To je vrlo inteligentna pasmina, poslušna i vjerna, ali sa crtom individualnosti. Može biti vrlo miran satima, duboko zadubljen u svoje misli, te isto tako odjednom se zaigrati i trčati do iznemoglosti. Ponekad se čini da je sam sebi dovoljan. Ukoliko mu ljudsko društvo nije dostupno, zabavljat će se sam igrajući se svojim igračkama ili trčeći po kući poput ovog mališana. :) 


Napad ubojitog Shih Tzua :)


Amor ovo inače radi kad je jako, jako sretan. :)
Iako po prirodi nisu bojažljivi, moram priznati da Amor je. Plaši se svih predmeta koji proizvode buku, a za vrijeme grmljavine se skriva ili u kutovima ili ispod kreveta.
Malen stas čini ga pogodnim gradskim psom, koji lako može živjeti i u stanu, ali zasigurno voli i šetnje prirodom. Igra će pokriti većinu njihove potrebe za vježbom, međutim, trebaju i svakodnevno hodati. Shih Tzu obožavaju zelene površine parka i uživaju u aktivnostima na otvorenom kao i druge pasmina pasa.

Broj komentara: 8:

  1. Uistinu prekrasan pas.Htjela sam samo pitati što je s autoritetima, dakle one klasične naredbe tipa "sjedi", "lezi" ? Znam da nekim psima, kao i njihovim vlasnicima to predstavlja pravu borbu :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Mi Amora nismo ni pokušali dresirati, ne znam ni koliko bi nam to uspjelo :) Ali zaista su pametni psi, i vrlo ih je lako dresirati ako se posvatite tome i krenete s njima raditi dok su još mali.

    OdgovoriIzbriši
  3. Pozdrav, prije mjesec dana smo udomili malu, prekrasnu, čupavu križankicu Shih tzu-a i Yorkshire terriera ;) Cijeli život sam imala samo velike pse i još uvijek imamo Cane Corso koji ima 1 godinu i 8 mjeseca i vrlo je psihički nestabilan, ali ne na agresivnost već, čak slobodno mogu reći da ima fobiju općenito prema životu, ali zaista se trudimo uljepšati mu život koliko god je moguće. Ono zbog čega pišem ovaj komentar je naša mala princeza Suri koja je kod nas tek mjesec dana, ali je već sada tolika ljubav i zaista poseban odnos između nas dvije da slobodno mogu reći da takvo nešto nikada prije nisam imala niti osjetila. Zanima me samo da li je to što se tiče nje neka životna faza jer je još uvijek mala beba od tri mjeseca ili je to tek početak njezine nesebične ljubavi i zahvalnosti za sve što učinim za nju, kao npr. mala je pa ne može svuda pa joj pomognem ili se boji stati na šaht ili željezne rupe, odnosno mreže na cesti i naravno ne tjeram je preko toga već ju prenesem i od nje dobijem maraton pusa ;) Možda vama ovo zvuči kao glupo pitanje, ali kao što sam već rekla nikada prije nisam tako nešto osjetila, imala i doživjela, a imala sam puno pasa. Ona je nešto posebno. I još jedno pitanjce ;), recite mi molim vas, obično pas ima samo jednog "gazdu" da li je to tako i kod njih? Naš Cane Corso ima samo jednog pravog "gazdu", a to je moj suprug. Suri je još mala beba pa se voli sa svima maziti i igrati međutim koliko sam uspjela primjetiti jedino samnom ima te emocionalne trenutke gdje mi pogledom i izrazom lica (vi me razumijete o čemu govorim) govori da me razumije kada joj tepam i govorim joj da je punooo volim, a ona nepomično u mojem naručju leži na leđima i ne miče pogled, ali pogled ravno oči u oči, što je fascinantno i dakako nabijeno emocijama s obje strane, čak mi poteknu suze u tim situacijama. Slobodno mogu reći da ona mene doživljava kao svoju majku, a ja nju svojim dijetetom ;) Imam i dijete, tako da nisam sišla s uma, hahahahah ;) Jako lijepo ste opisali vašeg Amora! Veliki i lijepi pozdrav vama i još veča pusa Amoru!!! :) ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U tvom životu jedino sto si dobro napravila je sto si me upoznala s jednom osobom inace tvoj zivot Majo je cista greska..

      Izbriši
    2. Iako je komentar 'anonimnog' autora, sudeći po napisanom nije teško pogoditi tko se krije iza napisanog. Žalosno da još uvijek razmišljaš daleko u prošlost jer zlato da ti je lijepo kako tvrdiš da je ne bi se niti sjećala što je bilo prije nego si upoznala svoju 'ljubav života'. Žao mi je što umjesto da utrošiš tu negativnu energiju u sebi i te demone koji te proganjaju u nešto lijepo i jedinstveno. Kao što je recimo nešto što ti je podareno, a mnogi nažalost nikada to neće moći imati i osjetiti, tu bezuvjetnu doživotnu ljubav, koja je moguća samo i jedino prema...a ti si i to odbacila kao istrošenu krpu. I onda TI imaš obraza govoriti kako je nečiji život greška. Poklopi se i iskupi se za zlo koje si nanijela tom divnom nevinom mladom životu kao i psima koje si po šumi ostavljala...ima ih...

      Izbriši
  4. Moj maxy uginuo prije mjesec dana a bio s nama 15g.Tužna sam da tužnija više ne mogu biti.To je prvi pas kojeg smo udomili fali i meni i cijeloj obitelji.Kako da ovo prebolim..Ne bih više jer ne znam da bih više mogla podnijeti ovu bol.

    OdgovoriIzbriši
  5. Imam ženku shih tzua, staru 14 godina,jako milu,toplu i privrženu,naravno, strahujem za nju, brinem se i mazim je,često sam s njom nažalost kod veterinara zbog uobičajenih staračkih problema koji se javljaju uglavnom kod svih pasa ove dobi, malena se s njima hrabro nosi, mirno je i toplo stvorenje, sudbina mi ju je poslala da mi uljepša život. Ne mogu zamisliti trenutak kad je više neće biti, kad neće ležati tik uz moje noge i pomalo hrkati, osjećam već sada bol i strah od gubitka tog plemenitog bića, moje najdraže male curice.Teško da bih nakon ovog anđela ikad više mogla uzeti drugog psa jer ovo mi nije prvi pas, ni mog prethodnog nisam zaboravila, a što će biti kad mi ova mala princeza ode ne smijem ni misliti jer me već steže srce. Svima bih preporučila upravo ovu divbu i plemenitu pasminu. Najbolji su u svakom pogledu.

    OdgovoriIzbriši
  6. Opet se javljam.Moj Maxy je imao 15 g.kad je uginuo.Shchi-chu (Ši-Cu) koncem lipnja je zauvijek sklopio svoje velike crno-bijele oči.Iskreno,nisam mogla zamisliti da ću sve ovo tako bolno proživjeti.Bioje zdrav i razigran nije imao nikakvih zdravstvenih poteškoća.Samo je zaspao pa je tim moja bol još veća.Teško se nosim s ovim stanjem u kojem se sad trenutno nalazim...nadam se da će vrijeme donijeti kakvo-takvo olakšanje.Pozdrav svima od gos.ŽELJE..

    OdgovoriIzbriši